Doelgroep bereiken via social media

spinchoice bereikte 300.000 unieke personen voor onderwijsbeurs door social media campagne

1

Het vraagstuk: de doelgroep bereiken

NOT: Nationale Onderwijs Tentoonstelling. Sinds 1963 dé grootste vakbeurs voor het onderwijs in de BeNeLux. In 5 dagen tijd worden alle nieuwe innovaties voor diverse onderwijsstromen besproken. Leerkrachten van het basisonderwijs tot aan het hoger onderwijs komen hier naartoe om hun kennis op te frissen en kennis te maken met de nieuwste methoden. NOT schakelde de hulp van spinchoice in om de doelgroep te bereiken en het aantal bezoekers te laten stijgen.

2

Social media

spinchoice zette verschillende online mediakanalen in om zo veel mogelijk leerkrachten in Nederland te bereiken. Door de combinatie van verschillende kanalen kon een grote doelgroep aangesproken worden.

3

Het resultaat

Door middel van de social media campagne werden er 300.000 unieke personen bereikt. Dit leidde uiteindelijk tot 17% meer bezoekers bij NOT!

"We hebben spinchoice uitgedaagd om met ons mee te denken over de online campagne van de NOT. Ze hebben een uitgebreid advies gegeven en duidelijke doelen gesteld. Het eindresultaat heeft onze verwachtingen en gestelde doelen ruimschoots overtroffen."

Esther Steenbergen | Campagne Manager NOT at Jaarbeurs

Je bent wellicht geïnteresseerd in..