Nieuwe klanten werven

27% meer omzet door online campagne voor wintersportspecialist Klein Oostenrijk

1

Nieuwe klanten werven: het vraagstuk

Het wintersportseizoen is relatief kort. Wintersport Speciaalzaak Klein Oostenrijk in Culemborg moet in slechts een paar maanden zijn ‘slag’ slaan. Aan spinchoice is gevraagd een campagne te ontwikkelen met als doel: nieuwe klanten werven voor het verhogen van de omzet.

2

Aanpak

spinchoice heeft een analyse uitgevoerd op het klantenbestand van Klein Oostenrijk. De belangrijkste conclusie hierbij was dat een klein deel van het klantenbestand voor een groot deel van de omzet zorgt! Op basis van deze informatie is spinchoice op zoek gegaan naar potentiële klanten met een vergelijkbaar profiel, de zogenaamde ‘look-a-likes’.
Hiervoor is een Facebook-campagne opgezet, waarbij advertentie alleen werden getoond aan leden van deze doelgroep. De campagne draaide geheel op de software van spinchoice, waardoor tussentijds de
campagne kon worden bijgestuurd.

3

Het resultaat

Door de campagne is de omzet met 27% toegenomen, het klantenbestand is met 1,8% gegroeid!

Onze grootste uitdaging? Op het juiste moment in contact komen met onze doelgroep. Een heleboel initiatieven in het verleden brachten ons niet de gewenste resultaten. spinchoice droeg echter wel bij aan onze groei.

Ries van Dijk | Eigenaar Klein Oostenrijk

Je bent wellicht geïnteresseerd in..