Nieuwe klanten werven B2B

Meer nieuwe B2B klanten werven voor de Jaarbeurs Utrecht: hoe een online campagne 7x het marketingbudget opleverde (ROI: 700%)

1

Het vraagstuk: Nieuwe klanten werven B2B

De Jaarbeurs Utrecht beschikt naast haar enorme evenementenhallen over een tal aan moderne congres- en vergaderlocaties. Een deel van deze locaties valt samen onder één naam: Media Plaza! Met het brede aanbod aan zalen kan de Jaarbeurs jaarlijks enorm veel evenementen laten plaatsvinden. Maar wie vult deze zalen? spinchoice werd ingeschakeld voor het vinden van nieuwe klanten.

2

Online campagne

Het vinden van nieuwe klanten, hoe doe je dat? Een online campagne natuurlijk! Door de rijke online kennis en expertise van spinchoice creëerden we een online campagne voor het bereiken van nieuwe klanten. De online strategie bestaat uit twee hoofdingrediënten: het bereiken van relevante mensen (1) met passende content (2). En daarna … uitzetten, testen en bijsturen!

3

Het resultaat

De online campagne loopt inmiddels al zo’n 2 jaar waarbij we het maximale uit iedere geïnvesteerde euro proberen te halen. Dit lukte onlangs met een rendement van 700% waarbij de winst voor de Jaarbeurs bestond uit een verzevenvoudigd (!) marketingbudget.

Je bent wellicht geïnteresseerd in..