Promotie evenement voor meer bezoekers

15% meer bezoekers bij de BouwBeurs door online campagne

 

1

Promotie evenement: het vraagstuk

Nieuwe bouwtechnieken, innovatief gereedschap en tips voor een efficiëntere aanpak: de BouwBeurs brengt al het nieuwe bij elkaar! Elke 2 jaar vindt de BouwBeurs plaats in Jaarbeurs Utrecht. spinchoice kreeg de uitdaging het bezoekersaantal te laten groeien na een periode van economische crisis.

2

Nieuwe bezoekers trekken

Where to start? Allereerst werden eerdere bezoekers bereikt via social media. Deze doelgroep heeft immers al eerder interesse gehad in het bezoeken van de BouwBeurs, dus wellicht nu ook! Vervolgens kon aan de hand van deze eerdere bezoekers een inschatting gemaakt worden van potentiële nieuwe bezoekers. Voor het bereiken van deze nieuwe doelgroep werd een aparte campagne opgezet. Beide campagnes werden online uitgezet en constant in de gaten gehouden.

3

Het resultaat

spinchoice heeft door middel van online promotie van het evenement gezorgd voor 15% meer aanmeldingen bij de BouwBeurs! Daarnaast is er met de BouwBeurs een conversiedoel afgesproken (100%) die spinchoice vervijfvoudigd heeft (535%).

Je bent wellicht geïnteresseerd in..