Social advertising

Meer dan 10% nieuwe registraties voor de KreaDoe beurs

1

Het social advertising vraagstuk

Nederlands grootste creatieve inspiratie evenement: de KreaDoe beurs! Jaarlijks worden hier de laatste trends, technieken en mooiste materialen getoond. De beurs biedt de ruimte om nieuwe ideeën op te doen, te winkelen en workshops te volgen. Om zoveel mogelijk mensen te betrekken bij het evenement, wilde KreaDoe in contact komen met nieuwe bezoekers. spinchoice werd ingeschakeld om via social advertising deze nieuwe doelgroep te bereiken!

2

Social advertising

Voor de online campagne werden een aantal doelen gesteld, namelijk: meer websiteverkeer, nieuwe doelgroep bereiken en uiteindelijk meer online verkoop van tickets. Door de combinatie van goede vindbaarheid in Google en social advertising konden de doelen behaald worden. Aan de hand van van het bestaande klantenbestand werd een beeld geschetst van de potentiële nieuwe klanten. Er werden advertenties uitgezet via social media om deze potentiële nieuwe klanten aan te spreken en naar de website te trekken.

3

Het resultaat

De online campagne zorgde voor het behalen van de afgesproken doelstellingen: meer websiteverkeer, het bereiken van een nieuwe doelgroep en meer online verkopen. Uiteindelijk waren er meer dan 10% nieuwe registraties voor de KreaDoe beurs!

Onze pilot met spinchoice is erg goed bevallen. Vooral de ondersteuning tijdens de piek voor het event was erg goed en heeft ons echt verder geholpen.

Sophie Spanjer | Campagne Manager KreaDoe at Jaarbeurs

Je bent wellicht geïnteresseerd in..