Social Media Recruitment

Binnen 5 weken nieuwe, geschikte medewerkers voor de Jaarbeurs Utrecht zonder torenhoge wervingskosten

1

Social Media Recruitment: het vraagstuk

Met 1000.000 m2 en 11 hallen is de Jaarbeurs in Utrecht een van de grootste evenementencomplexen in Nederland. Jaarlijks ontvangt het zo’n 2,3 miljoen (!) bezoekers. SpinChoice hielp de Jaarbeurs bij het vinden van nieuwe, geschikte medewerkers door middel van social media recruitment. Vanwege de vele beurzen, congressen en vergaderingen was uitbreiding van het personeelsbestand van de Jaarbeurs hoognodig. Maar hoe vind je geschikt personeel? Met deze vraag kwam de Jaarbeurs bij SpinChoice terecht. Met een relatief klein budget, startten we een online zoektocht.

2

Online zoektocht

Op basis van functie-eisen van de Jaarbeurs selecteerden we verschillende kanalen (Facebook, Google & LinkedIn) om de juiste doelgroep te bereiken. Per kanaal werden er verschillende testen gedaan om te kijken wat het meeste resultaat opleverde.

3

Het resultaat

Binnen de kortste keren stroomden de sollicitatiebrieven van geschikte kandidaten binnen. Ongeveer 5 weken na de social media recruitment campagne werden de contracten van de nieuwe medewerkers getekend.

Je bent wellicht geïnteresseerd in..