Leads genereren voor jouw website? Dit is wat je moet weten!

Heb je een mooie website? Dan wil je natuurlijk niets liever dan dat deze bezocht wordt door potentiële kopers of geïnteresseerden in jouw dienst of product. Maar wat zijn leads nou eigenlijk? En hoe genereer je kwalitatieve leads?

 

Een lead, of leads genereren, betekent dat een persoon zijn of haar contactgegevens en e-mailadres bij jou achterlaat. Meestal gebeurt dit omdat deze persoon meer informatie wil over jouw dienst of product. Nu je beschikt over de contactinformatie van deze persoon, kun je beginnen met een charmeoffensief om van deze persoon een potentiële koper te maken. Een lead wil nog niet direct zeggen dat deze persoon overgaat tot een aankoop, maar met de juiste begeleiding kan zo’n aankoop wel degelijk plaatsvinden. Leads genereren is niet alleen mogelijk voor jouw website, maar ook via andere social media kanalen of middels online adverteren.

 

Waar moet je rekening mee houden?

Bezoekers van jouw website hebben ongetwijfeld interesse in iets wat jij aanbiedt. Merk je dat jouw website dagelijks redelijk wat bezoekers krijgt maar blijven de resultaten uit? Dat zijn eigenlijk allemaal gemiste leads. Deze mensen zijn misschien wel opzoek naar informatie die ze niet direct kunnen vinden. Maak je het de bezoekers van jouw website wel makkelijk genoeg om contact op te kunnen nemen? Kwalitatieve leads genereren betekent ook dat je precies moet weten waar jouw bezoekers vandaan komen. Komen ze van een social media platform? Of hebben ze jouw website gevonden via de zoekmachines? Een goed vindbare website krijgt immers meer verkeer, en kan dus ook meer leads genereren. Voor de bezoekers van jouw website moet het vervolgens interessant en vooral makkelijk zijn om zijn of haar contactgegevens bij jou achter te laten. Dit kan door middel van een contactformulier, of door bijvoorbeeld een leuke weggeefactie. Laten jouw bezoekers hun e-mailadres achter? Dan heb je weer een lead gescoord!

 

Met de juiste call-to-action zorg je dat een websitebezoeker zijn of haar e-mailadres op je website achterlaat.

 

Online leads genereren doe je zo

Een goed voorbeeld voor het creëren van leads is de bezoeker die in de zoekmachine zoekt naar informatie over een bepaald product. Zit jouw site SEO-technisch goed in elkaar? Dan zal deze persoon al snel de weg vinden naar jouw website. Hier aangekomen vindt jouw bezoeker het product wat hij zocht, maar zou daar toch graag wat meer informatie over willen. Met een call-to-action kan de bezoeker zijn of haar e-mailadres achterlaten, zodat je de gewenste info kan verzenden. De bezoeker is tevreden, en jij hebt een nieuwe lead en potentiële koper. Ook via social media kun je leads genereren. Hoe dat werkt? Een simpel voorbeeld: Je bent geïnteresseerd in zonnebrillen en ziet op social media een advertentie voorbij komen waarmee je een flinke korting op de zonnebril krijgt. Snel klik je de advertentie aan en je komt terecht op de website van de aanbieder. Vervolgens hoef je alleen maar een simpel formulier in te vullen met jouw naam en e-mailadres, en de kortingsvoucher wordt je per e-mail toegestuurd. Voila! Jij blij met kortingsvoucher, en het bedrijf heeft weer een kwalitatieve online lead gegenereerd.

 

Meer weten over online leads genereren en wat jouw mogelijkheden zijn? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Je bent wellicht geïnteresseerd in..

Berichten

Performance based marketing

Lees meer