Zoekmachine adverteren? Lees hier meer over SEA!

Zoekmachine adverteren, hoe doe je dat?! Zoekmachine adverteren wordt ook wel SEA (Search Engine Advertising) genoemd. Maar wat is het nou precies? En wat is het effect van een succesvolle advertentie voor bijvoorbeeld Google Adwords of Bing?

 

Deze techniek is de laatste jaren niet voor niets uitgegroeid tot één van de beste manieren voor online adverteren. Als je een prachtig product, bedrijf of dienst hebt, dan wil je natuurlijk graag gevonden worden. De juiste doelgroep speelt daarbij een belangrijke rol. SEA geeft je de mogelijkheid tot het creëren van meer omzet en aanvragen. Daarnaast is zoekmachine adverteren dé perfecte tool om de zichtbaarheid van jouw website in de zoekmachines te verbeteren. Wil je weten hoe het werkt? We vertellen je de belangrijkste aspecten.

 

Hoe gaat het adverteren via zoekmachines in z’n werk?

We weten natuurlijk allemaal dat Google de meest gebruikte tool ter wereld is als het aankomt op het zoeken van een product of een bedrijf. Of we nu een kapperszaak in de buurt of een loodgieter aan de andere kant van het land nodig hebben, de zoekmachine vindt ze voor je. Voor je begint met het plaatsen van een advertentiecampagne in een zoekmachine, zijn er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Zo moet je van tevoren aangeven op welke zoekwoorden of keywords je graag wil adverteren. Jouw advertentie zal straks getoond worden aan bezoekers die relevant voor jou kunnen zijn.

 

Waar moet je op letten bij het opmaken van een campagne?

Houd in je achterhoofd dat je het target gebied niet te groot maakt, dit brengt namelijk onnodige advertentiekosten met zich mee. In een campagne kun je aangeven welke zoekwoorden je wilt bereiken, of welke liever niet. Je kan ook instellen of het letterlijk dat zoekwoord moet zijn (bijvoorbeeld “loodgieter”) of dat je je advertentie wilt weergeven als mensen een combinatie aan zoekwoorden intypen (bijvoorbeeld “loodgieter amsterdam”). Zo ben je in staat om een specifieke zoekopdrachten te bereiken voor jouw bedrijf of product. Tevens kun je bij deze vorm van adverteren aangeven op welke apparaten jouw advertentie getoond moet worden. Denk hierbij aan de desktop, laptop, tablet of mobiel.

 

Het effect van een advertentiecampagne in een zoekmachine

Als je het doel van je advertentie eenmaal hebt bepaald en de juiste en relevante zoekwoorden voor jouw campagne hebt onderzocht, kun je snel resultaat verwachten. Zoekmachine adverteren is zeer effectief als je jouw doelgroep wilt verbreden en meer gerichte bezoekers naar jouw website wilt halen. Daarnaast zijn de resultaten van online adverteren goed te meten en kun je de kosten per click (CPC) makkelijk onder controle houden. Doordat zoekmachine advertenties vastzitten aan een zoekopdracht, worden ze altijd relevant weergegeven als er gezocht wordt naar een zoekwoord van jouw keuze.

 

Hulp nodig bij het inzetten van SEA? Neem vrijblijvend contact met ons op om jouw mogelijkheden te bespreken.

Je bent wellicht geïnteresseerd in..

Berichten

Performance based marketing

Lees meer